Пам'ятка
молодому вчителю
1. Приходьте в
кабінет до дзвінка.
2. Переконайтесь, чи все підготовлене до уроку.
3. Прагніть до організованого початку уроку.
4. Не витрачайте часу на пошуки сторінки вашого предмета в
класному журналі, відмітьте її закладкою раніше, привчайте чергових залишати на
столі вчителя рапорт з прізвищами відсутніх учнів
5. Починайте урок
енергійно. Не задавайте питання про те, хто не виконав домашнє завдання. Урок
ведіть так, щоб кожен учень із самого початку його і до кінця був зайнятий
ділом.
6. Захоплюйте учнів
змістом матеріалу, контролюйте темп уроку, допомагайте "слабким"
повірити у свої сили.
7. Особливо стежте за
тими, у кого увага нестійка. Попереджуйте відразу ж наміри порушити робочий
ритм.
8. Звертайтесь з
питаннями до тих, хто може на уроці відволікатись.
9. Мотивуйте оцінку
знань, скажіть учневі, над чим йому слід попрацювати додатково. Це буде
привчати до дисциплінованої праці. Учень буде звикати до того, що вказівки
вчителя потрібно виконувати обов'язково.
10. Закінчуйте урок
загальною оцінкою роботи класу й окремих учнів. Нехай всі відчують задоволення
від результатів праці. Постарайтесь відзначити позитивне в роботі недисциплінованих
дітей, але не робіть це занадто часто.
11. Припиняйте урок
разом із дзвінком, нагадайте черговому про його обов'язки.
ПОРАДИ МОЛОДИМ УЧИТЕЛЯМ
1. Будьте оптимістами!
2. Не забувайте
найголовнішого: діти - істоти парадоксальні, часом алогічні
3. Ми самі є причиною
всього, що відбувається навколо нас, хоча потім нерідко жаліємося, що це не те,
чого ми хотіли б.
4. Як спілкуватися з
батьками? Так само, як і з дітьми. Дорослі — ті самі діти, тільки дуже
втомлені.
5. Не рвіться до високого
крісла, адже директора легко звільнити з посади, а вчителя важко.
6. Пам'ятайте, що
вирішальне значення для подальшої педагогічної діяльності має перша поява в
класі, перші уроки, перше знайомство з дітьми.
7. Якщо ви спочатку
даєте дітям волю, а потім їх притиснете, - вони вас не любитимуть; якщо,
навпаки, спершу притиснете, а потім дасте волю, - вони вам будуть вдячні.
8. Умійте відчувати
радість від спілкування з дітьми.
9. Не з'являйтесь без
діла дітям на очі.
10. Віддавайте своє
тепло, ласку не тим, хто на них напрошується або хто вам більше до вподоби, а
тим, кому це найнеобхідніше.
11. Якщо ви вагаєтесь,
як вчинити, не поспішайте, краще ретельно обміркуйте свій майбутній крок.
12. Учитель завжди має
бути у доброму настрої.
13. Не забувайте: виховувати можна навіть
тоном, яким ви вітаєтесь.
14. Намагайтеся за
можливості довідатися, якими ваші вихованці були раніше, як вони поводилися, як
жили.
15. Не хвилюйтесь, якщо
припустилися помилки. Діти, на відміну від дорослих, завжди її вибачать
16. Пам'ятайте: думати -
ваш головний обов'язок.
17. Хваліть себе тричі на день: уранці, вдень і ввечері.
|